Školení o úspěšném projektovém řízení
Školení Projektové řízení
Dvoudenní školení poskytne účastníkům široký přehled projektového řízení. Naučí se ovládat terminologii, zpracovat zadání projektu, naplánovat a řídit projekt, stanovit a řídit rizika, a používat vhodné metody a nástroje.
Kurz je určen: Vedoucím projektů, koordinátorům projektů, vedoucím projektových kanceláří, členům projektových týmů, vlastníkům procesů, analytiky, pracovníky z oblasti řízení lidských zdrojů, kteří řídí projekty nebo jsou součástí projektových týmů nebo zájemcům, kteří chtějí získat přehled o nástroji k efektivnímu řešení náročných, jedinečných, časově a nákladově omezených úkolů.
Délka školení: 2 dny
Obsah:
První den
- Definice, terminologie a základní prvky projektového řízení
- Význam projektového managementu
- Typy projektů
- Životní cyklus projektu
- Iniciace projektu, požadavky na projekt
- Stanovení cílů projektu (SMART cíl)
- Organizační struktura projektu
- Výběr a určení vedoucího projetu, vlastnosti a kompetence
- Sestavení projektového týmu, status projektového týmu
- Význam komunikace a motivování v projektu
- Definování projektu, logický rámec projektu
- Určení kritérií úspěšnosti projektu, měřitelné parametry cílového stavu
- Návrh postupu řešení projektu, varianty
- Určení zdrojů potřebných pro projekt
- Předběžná kalkulace nákladů a financování projektu
- Zpracování harmonogramu projektu
- Definování rizik projektu (analýza SWOT)
- Proces schvalování v jednotlivých etapách projektu – milníky projektu
Druhý den
- Řešení kroků a úkolů z rámce projektu
- Sledování plnění harmonogramu a čerpání nákladů
- Informování o průběhu řešení projektu
- Koordinace využívání zdrojů
- Schválení navržených řešení a uvolnění k realizaci
- Řízení realizace navržených řešení, monitorování, kontrola a koordinace
- Řízení rizik projektu, řešení změn a problémových situací
- Vyhodnocení projektu a zpracování závěrečné zprávy
- Poučení z projektu – vytváření znalostní databáze
- Ukončení projektu, odměna projektového týmu
- Uložení projektové dokumentace
- Význam lidského činitele a potřeba vzdělávání v projektovém řízení
- SW podpora
- Nejčastější problémy při řízení projektů
Po absolvování kurzu bude účastník umět:
- ovládat projektovou terminologii,
- zpracovat zadání projektu na základě požadavků iniciátora projektu,
- naplánovat projekt,
- zvládnout metodiku logického rozpadu kroků potupu řešení do konkrétních činností a úkolů,
- zpracovat harmonogram projektu,
- určit zdroje potřebné pro realizaci projektu,
- stanovit a řídit rizika projektu,
- používat vhodné metody a nástroje pro plánování a řízení projektu,
- zpracovat jednotlivé typy projektových dokumentů,
- řídit projekt a kontrolovat postup jeho realizace,
- řídit práci projektového týmu, vést poradu týmu, vhodně komunikovat a motivovat členy týmu,
- řídit realizaci schváleného řešení projektu,
- zpracovat závěrečnou zprávu z projektu vč. vyhodnocení jeho úspěšnosti,
- poučit se z projektu.
Máte zájem o toto školení?
Stačí vyplnit krátký formulář, kde uvedete vaše kontaktní údaje společně s detaily o požadovaném školení. Naše školení jsou pečlivě navržena tak, aby odpovídala vašim potřebám a přispěla k vašemu profesnímu růstu. Po obdržení vaší poptávky se obratem ozveme s konkrétními informacemi o dostupnosti, cenách a dalších podrobnostech.